
Професія SEO спеціаліст виникла не так давно. На початку 90-х, з появою перших пошукових систем (Archie, Lycos, Excite, Infoseek, Alta Vista, Yahoo! і т.д. ) з’явилася гостра потреба оптимізувати веб-сайти для їх ефективного знаходження у результатах пошуку SERP (Search Engine Result Page). Спочатку цим займалися власники або розробники сайтів, проте із стрімким розвитком таких компаній як Google та Яндекс, які фактично монополізували пошук в інтернеті, SEO оптимізація набула більш складного, конкурентного характеру й поступово викристалізувалася в окрему галузь і професію. Людей, які займалися виключно оптимізацією і просуванням сайтів в інтернеті почали називати – SEO спеціалістами (Search Engine Optimization Specialist), SEO оптимізаторами та просто “сеошниками”.
SEO спеціаліст – це експерт з оптимізації та просування веб-сайтів у пошукових системах. Його завданнями є аналіз та усення помилок, котрі заваджають SEO просуванню, а також комплексна оптимізація для покращення видимості у пошукових системах та залучення цільової аудиторії.
SEO спеціаліст проводить комплексний аудит сайту та аналіз конкурентів. Складає або розширює семантичне ядро. Проводить внутрішню та зовнішню SEO оптимізацію. Збільшує кількість тематичних зворотніх посилань, індекс цитування, піднімає авторитетність та рейтинг сайту. Підвищує конверсію. Досліджує ключові слова та уважно стежить за алгоритмами пошукових систем. Вибудовує цілісну стратегію SEO просування сайтів у пошукових системах та формує звіти.
SEO спеціаліст, зазвичай, працює у команді ІТ-спеціалістів різних напрямків: веб-розробниками, веб-дизайнерами, системними адміністраторами, менеджерами, копірайтерами. У великих компаніях він входить в окремий відділ маркетингу та реклами.
З часом обов’язки і профіль SEO спеціаліста почали помітно розширюватися, а тому професія умовно розділилася на більш вузькі підтипи і спеціальності, до прикладу:
Професійний SEO спеціаліст повинен володіти навичками усіх вищевказаних спеціальностей.
Власне, за навичками та досвідом, SEO спеціалістів в IT-сфері прийнято кваліфікувати наступним чином:
Детальніше поговоримо про основні обов’язки “сеошника”. Розберемо кожен із них.
SEO-фахівець аналізує тематику та попит в ніші. Аналізує статистику (CPC, KEI), включаючи сезонність і частотність (частота показів ключових слів у пошукових системах), відстежує за якими пошуковими запитами з’являються у пошуковій видачі сайти-конкуренти. З допомогою програм, веб-сервісів чи інших автоматизованих засобів, він парсить семантику та складає повний список ключових запитів (ключові слова), за якими буде просуватися сайт клієнта. Фільтрує цей список, видаляє з нього дублі, нецільові фрази та нечіткі словоформи. Потім цей список кластеризує, утворюючи таким чином семантичне ядро (СЯ), яке гармонійно розподіляє на сайті. При потребі час-від-часу збирає повторно або розширює існуюче семантичне ядро.
SEO-спеціаліст проводить комплексну оптимізацію контенту на сайті, використовуючи попередньо зібране семантичне ядро.
Складає і оптимізує метатеги для веб-сторінок і формує «SEF URL» (ЧПУ, дружні до пошукових систем URL-адреси), готує технічні завдання й специфікації програмістам. А також ставить завдання копірайтерам на написання унікальних, корисних текстів з рекомендаціями по ключовим словам для веб-сторінок, котрі будуть просуватися. Також стежить, щоби додані на сайт тексти були грамотно зверстані, мали відповідну структуру. Прописує теги до зображень.
Робить внутрішню перелінковку. Перевіряє наявність дублів сторінок на сайті і усуває їх. Налаштовує коди відповіді сервера, зокрема коректну Сторінку 404 службові файли robots.txt, sitemap.xml. Перевіряє якість вхідних і вихідних посилань на сайт. При необхідності – видаляє токсичні зворотні посилання за допомогою інструменту Google Disavow Tools.
Щоб сайт добре сприймали не тільки пошукові системи, а й клієнти, SEO-фахівець заміряє за допомогою систем веб-аналітики так-звані “поведінкові фактори” (ПФ) – дані про те, як поводять себе на сайті відвідувачі, чи знаходять те, що шукали.
При необхідності, SEO спеціаліст працює з власником бізнесу, веб-дизайнером і верстальником, копірайтером і програмістом, а іноді також і спеціалістом з кібербезпеки над доопрацюванням усіх вузлів та компонентів сайту, що має на собі лише одну ціль – збільшити конверсію. Потім тестує впроваджені зміни.
Для покращення репутації сайту для пошукових систем, SEO-фахівець виконує комплекс заходів, щоби на сайт посилалися з інших тематичних і авторитетних інтернет-ресурсів.
Для цього він замовляє у копірайтерів «гостьові» статті (outreach) й розміщує їх в тематичних і регіональних блогах, ЗМІ, форумах, дошках оголошень, довідниках і порталах (крауд-маркетинг).
Перепощує розміщені статті у соціальних мережах. Обмінюється посиланнями з сайтами подібної тематики. Реєструє сайт (компанію) в сервісах пошукових систем, наприклад: Google Business, Google Maps, Google Merch та ін.
SEO-спеціаліст постійно моніторить динаміку зворотніх посилань (backlinks), контролює якість веб-сайтів, на яких розміщені посилання. Складає список нових площадок та формує анкор-листи для розміщення.
SEO-фахівець перед початком роботи встановлює та налаштовує системи веб-аналітики на сайті, наприклад Google Analytics або Google Tag Manager. Налаштовує цілі та події в лічильниках. Аналізує якість залученого трафіку за допомогою цих систем.
Відстежує зміну позицій сайту у пошукових системах і зміну позицій конкурентів.
Також перед початком роботи SEO-спеціаліст обов’язково реєструє сайт у панелях веб-майстрів пошукових систем, наприклад Google Search Console (GSC) та Bing Webmaster Tools для збору важливої технічної інформації від пошукових систем.
На основі даних з аналітики, які SEO-фахівець обробляє в Google Docs або Google Data Studio, він формує звіти та рекомендації для замовника, а також корегує подальшу стратегію SEO просування.
Коли базова оптимізація проведена, а завдання, які дозволяють зібрати основну кількість трафіку, вирішені, SEO-фахівець приступає до більш просунутої оптимізації – покращує сніппети, впроваджує мікророзмітку (Schema, Open Graph, Rich Snippets), налаштовує складнішу перелінковку і редиректи (301, 302) для кращого розподілу ваги по сторінках сайту. Продовжує роботу по розширенню семантичного ядра, покращує юзабіліті.
При роботі з великими проектами SEO спеціаліст використовує спеціалізовані сервіси для аналітики, моніторингу конкурентів і автоматизації процесів, наприклад: SemRush, Key Collector, Seo Screaming Frog, MOZ, Ahrefs і багато інших. Також він працює з веб-додатками та SEO-розширеннями для інтернет браузера, основні з них : SEO Meta in 1 Click, Web Developer, Similar Web, RDS Bar, SEO-tools, Ubersuggest, SEO Quake та інші.
Ідеальний SEO спеціаліст, який він? Які навички потрібні фахівцю в галузі SEO?
Як бачимо, якісний SEO-фахівець повинен володіти цілим спектром і багажем знань.
Професія SEO спеціаліста не така легка як здається на перший погляд, а навпаки – складна й потребує універсальних навичок, досвіду, спостережливості, посидючості та уважності.
Адже різні пошукові системи мають різні вимоги й алгоритми, а пошукова видача по регіонах та країнах може суттєво відрізнятися. І за усім цим SEO-спеціаліст має встежити, проаналізувати та зважити безліч факторів. А будь-яка помилка в SEO може дуже дорого коштувати та поставити крапку на просуванні.
Тим не менш, ця професія з кожним днем стає все більш популярною, а інтерес до SEO з’являється у різних куточках світу, в кожного, хто знайомий з інтернет-технологіями та створенням сайтів.
Підписуйтесь на новини та отримуйте нові публікації на свою електронну пошту!
Заповніть, будь ласка, форму й наш спеціаліст зв’яжеться з Вами та надасть безкоштовну консультацію!
Вкажіть, будь ласка, контактний номер телефону. Наш менеджер миттєво зв’яжеться з Вами!