Close

Що таке IT обслуговування серверів?

IT обслуговування серверів – це цілий комплекс технічних дій, операцій та заходів, котрі забезпечують безперебійну роботу сервера (uptime). Обслуговування може проводитись як щоденно, так і кілька разів на місяць.  І ті, і інші дії необхідно виконувати за суворим регламентом, щоби не вплинути на доступність сервера. Своєчасне технічне обслуговування дозволяє вчасно виявляти різноманітні явні та приховані проблеми та загрози, й вчасно усунути їх.

Зміст статті

Що входить в технічне обслуговування серверів?

Що таке технічне обслуговування серверів
  • Встановлення програмного забезпечення. Програмна підтримка серверів. Актуалізація, оновлення наявних програм (Software Update). 
  • Встановлення операційних систем. Підтримка серверних ОС: Windows, Linux. Конфігурація систем.
  • Резервне копіювання даних. Створення копій жорстких дисків, бекапів, архівація даних великого об’єму. Налаштування резервного копіювання за розкладом.
  • Діагностика і моніторинг. Профілактичні роботи по підтримці серверів. Аналіз системних журналів (logs) і виявлення помилок. Створення звітів по статистиці навантаження серверів. Підготовка технічних завдань (ТЗ) на усунення несправностей.
  • Тестування й налагодження кібербезпеки. Встановлення і налаштування антивірусного ПЗ, міжмережевих екранів (брандмауерів), файєрволів, DLP/IPS систем. Інтеграція заголовків безпеки (Security HTTP Headers). Шифрування, хешування даних. Тестування серверів на проникнення (Pentest). Захист від DDOS-атак.
  • Робота з поштовим сервером. Налаштування MX записів, конфігурація MAIL-сервера. Аналіз електронної пошти на спам, фільтрація вхідних листів. Конфігурація DNS-записів безпеки: DKIM, DMARC, SPF.
  • Робота з базами даних. Налаштування баз даних серверів: SQL, MySQL, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB та інших. Встановлення систем управління базами даних (СУБД). Керування та обслуговування баз даних (оптимізація, копіювання, захист).
  • Налаштування протоколів. Налаштування HTTPS, HTTP/2, SPDIF, SSL, TLS, FTP, SSH та інших.

Переваги проведення сервісного обслуговування беззаперечні. Регулярне дотримання простих кроків з технічного IT обслуговування серверів знижують ризик збоїв, а також зараження шкідливими програмами і інших неприємностей.

Що таке апаратна підтримка серверів?

Апаратне обслуговування серверів

Апаратна підтримка серверів складається з комплексу робіт, пов’язаних з підбором обладнання та заміною комплектуючих. Також до цих робіт відноситься модернізація, організація приміщення для серверної і безперебійне живлення.

В офісах компаній і на підприємствах часто виникають різноманітні неполадки на фізичному рівні. Наприклад, стався перепад напруги і перегрівся компонент або відсутність живлення, неправильна конфігурація, відсутність актуальних драйверів і таке інше. В обов’язки системного інженера входить перевіряти усі технічні вузли на справність, виявляти та попереджувати будь-які неполадки з апаратною частиною (Hardware).

Що таке програмна підтримка серверів?

Програмне обслуговування серверів

Програмна підтримка серверів – це обслуговування операційних систем та програмного забезпечення серверів. Сюди входить підтримка і супровід Linux/Windows, а такох усіх їх додатків, служб та сервісів.

В обов’язки системного інженера входить проаналізувати продуктивність і завантаженість системи, оптимізувати усі процеси вводу-виводу (I/O), перевірити записи реєстру, за необхідності провести відладку (debug), налаштувати усі системні компоненти, файли та файли конфігурації (conf, ini), зібрати статистику використання системи, налаштувати політики конфіденційності, сповіщення та реагування. 

Програмна підтримка серверів – це щоденна клопітка праця, яка вимагає належної підготовки, знань і системності, а також концентрації, уважності, витримки та терпіння від адміністратора.

Технічний супровід роботи серверів: приклади

Technical Support Servers

Технічний супровід серверів (Technical Support) – це регулярний професійний моніторинг серверів, який проводиться строго за регламентом і документацією та стандартами IT – ITIL, COBIT, ISO. Навіть якщо все працює, як швейцарський годинник, є ряд операцій обов’язкових до виконання в якості профілактичних.

Розглянемо деякі приклади:

  1. Оновлення – уникнути проблемних оновлень і перезавантажень можна, використовуючи ручне (manual) встановлення оновлень. Рекомендовано проводити його не рідше ніж 1 раз на місяць.
  2. Планові перезавантаження – це очистить оперативну пам’ять, позбавить від зависань системи у найневідповідніший момент.
  3. Профілактика від комп’ютерних вірусів –  допоможе виявити шкідливе, шпигунське програмне забезпечення, вчасно усунути і запобігати наслідкам.
  4. Дефрагментація дискових накопичувачів – допоможе упорядкувати дані на дисках, збільшить їх продуктивність, оптимізує процес зчитування даних.
  5. Контроль даних, аналіз подій (events), звірка з системним журналом – знадобиться для пошуку і виявлення проблемних місць сервера і відстеження його поточного стану.

Усі ці операції рекомендується проводити в неробочий час, коли сервер мінімально навантажений і знаходиться в бездії.

Віддалене системне адміністрування

Remote Technical Support

Віддалене системне адміністрування серверів – це вид дистанційного IT обслуговування через інтернет. Дозволяє швидко реагувати на всі проблеми і неполадки серверів. Вам не потрібно викликати фахівців, підбирати час прийому – усе вирішується дистанційно, що заощадить не тільки ваш час, але і гроші. Дистанційна авторизація IT експерта займе лічені хвилини, а виклик і виїзд за адресою може затягнутися на цілі години. Найголовніше вимоги для такого адміністрування – наявність безперервного, високошвидкісного Інтернет-з’єднання.

Ви можете замовити системне адміністрування в KR. Laboratories. Ми є майстрами дистанційного IT обслуговування і швидко вирішуємо будь-які проблеми – комплексно, якісно, з гарантією.

ПОДІЛИТИСЬ У СОЦМЕРЕЖАХ:

5 1 голос
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Цікаво почути Вашу думку!x
Отримати комерційну пропозицію
Оформити заявку
Замовити консультацію

Заповніть, будь ласка, форму й наш спеціаліст зв’яжеться з Вами та надасть безкоштовну консультацію!

Замовити дзвінок

Вкажіть, будь ласка, контактний номер телефону. Наш менеджер миттєво зв’яжеться з Вами!