Close

Як зібрати семантичне ядро для сайту?

Зміст статті

Збір семантичного ядра – надзвичайно важливий етап в SEO оптимізації. Семантичне ядро дозволить сформувати чітку структуру та оптимізувати існуючий контент, враховуючи популярні запити користувачів у пошукових системах. Побудований по семантичному ядру веб-сайт буде задовільняти потреби та інтереси потенційних покупців/клієнтів та виведе його у ТОП. Пропонуємо вашій увазі повне практичне керівництво по збору семантичного ядра від наших SEO-експертів.

Що таке семантичне ядро?

Як зібрати семантичне ядро

Семантичне ядро сайту (СЯ) – це впорядкований список ключових слів, фраз та їх морфологічних форм, словосполучень, а також синонімів, котрі чітко та влучно характеризують тематику сайту, його вид діяльності (товари, послуги).

Зібране семантичне ядро розподіляється по усім сторінкам веб-сайту з дотриманням умов текстової оптимізації. За списком ключових слів, які входять до семантичного ядра, веб-сайт у подальшому з’являтиметься у результатах пошукової видачі (SERP) та буде знаходити відвідувачів і клієнтів (пошукова видимість сайту, Search Visibility).

Саме тому, необхідно якомога ретельніше зібрати та структурувати семантичне ядро для сайту, аби воно містило максимальну кількість актуальних, тематичних, релевантних ключових запитів.

Збір семантичного ядра є частиною комплексу заходів по SEO просуванню сайтів. Семантичне ядро повинне бути зібрано для кожного нового сайту ще до його запуску. Веб-майстри, котрі проігнорували даний комплекс робіт не зможуть розраховувати на високі оцінки та позиції у пошукових системах та привертати значний трафік (відвідуваність). Сайт без семантичного ядра, зазвичай, низько ранжується у пошуковиках, а іноді просто хаотично (не стабільність позицій, вилучення за межі ТОП100).

Алгоритм збору семантичного ядра

Збір семантичного ядра - покрокове керівництво

1. Збір ідей та маркерів

Семантичне ядро сайту збирається поетапно за заданою вами тематикою.

Спершу, Вам необхідно визначити список “маркерних” ключових слів, за якими буде в подальшому збиратися семантичне ядро. Ці слова мають добре охоплювати вашу тематику, охоплювати кожну з її гілок. Вони стануть своєрідними “каркасними опорами”, за яким у подальшому будуть підтягуватися (парситися) інші ключові слова. Отже, цей список має бути точним.

Проведіть мозговий штурм. Зберіть назви розділів і категорій. Те саме зробіть по сайтам-конкурентів. Збережіть усі зібрані маркерні ключові слова та ідеї в файл.

По кількості маркерів – не існує єдиного рекомендованого числа, але їх не повинно бути надто багато чи надто мало. Просто пам’ятайте, що від зібраних маркерів залежатиме якість семантичного ядра, а отже і якість просування. Якщо тематика популярна і розгалужена – до 50-100 ключових слів буде достатньо. Для звичайних тематик – 20-50 норма.

Якщо тематик багато і усі вони різні – збирайте по кожній з них окреме семантичне ядро.

Пошук ключових слів

2. Парсинг ключових слів

Наступним етапом буде парсинг ключових слів по маркерним запитам зі всіх доступних джерел та автоматизованих систем пошуку ключових слів.

Варто розуміти, що збір пошукових слів має відбуватися окремо для кожної пошукової системи, у якій плануєте просуватись. В даному мануалі ми будемо розглядати збір семантичного ядра для Google.

Основні джерела та інструменти для пошуку ключових слів:

Пошукові підказки Google – це варіанти популярних ключових запитів, які починаються на ту ж літеру, що і цільовий запит користувача. З’являються під пошуковим рядком, коли користувач вводить слово. Пошукові підказки генеруються автоматично та містять найбільш вживані, частотні ключові слова, які щоденно вводять користувачі інтернету у пошуковому рядку. Парсинг пошукових підказок дозволить знайти цінні ключові запити, які відповідають вашій темі, а також інтересам і намірам ваших майбутніх відвідувачів, клієнтів.

Google Keyword Planner – планувальник ключових слів Google, автоматизований онлайн-інструмент, є частиною сервісу Google Ads. Інструмент дозволяє знайти нові ключові слова по заданному слову, по заданному домену або URL-адресі, а також отримати статистику по ключовим словам – частоту запитів (частотність), комерційність (вартість CPC) та прогнози (CTR та ін.).

  • 🎯 Seo Screaming Frog – програма-краулер для Windows/Linux, яка дозволяє спарсити ключові слова з мета-тегів заданного сайту. Зазвичай, мета-теги Title та H1 містять найбільш важливі ключові слова. Ця програма дозволить спарсити їх з будь-якого сайту-конкурента.
  • 🎯 Neilpatel Ubersuggest – популярний SEO-сервіс відомого експерта з пошукової оптимізації Ніла Пателя. Збирає, сортує, показує аналітику по ключовим словам. Містить безліч інших функцій для SEO.
  • 🎯 Mangools KWfinder – SEO-сервіс відомого експерта з пошукової оптимізації Браяна Діна. Підбирає ключові слова за різними критеріями. Показує статистику, аналітику, історичні та інші дані.
  • 🎯 SERPSTAT– популярний онлайн-сервіс, який збирає комплексну SEO-аналітику, включаючи ключові слова, пошукові фрази й підказки, статистику та багато іншого. Сервіс не безкоштовний, однак з його допомогою можна зібрати достатньо розгорнуте семантичне ядро.
  • 🎯 Keyword Tool – чудовий онлайн-сервіс, який збере підказки з усіх пошукових систем та соцмереж. На жаль, щоби повністю відчути усі його переваги рекомендується перейти на платний тариф.
  • 🎯 Soolve– корисний безкоштовний онлайн-сервіс, який збере пошукові підказки з різних інформаційних систем: Google, Bing, Yahoo, Youtube та ін.
  • 🎯 Anvaka – сервіс, який шукає асоціації по словам, використовуючи нейромережу. Результати показуються у вигляді розумної карти (mind map).
  • 🎯 MyKeyworder  ще один сервіс для визначення та збору асоціативних слів.
  • 🎯 AnswerThePublic – унікальний сервіс для формування питальних інформаційних пошукових запитів за вказаним ключовим словом. 

Також варто зазначити, що збираючи ключові слова автоматизованими системами, не рідко можна зібрати не цільові, “мусорні” запити, слабо пов’язані з основною тематикою вашого сайту. Тому рекомендуємо користуватися так-званими “стоп-словами” (мінус-слова), які допоможуть відсіяти та очистити семантичне ядро від зайвого.

Аналіз ключових слів

3. Аналіз ключових слів

Після того як максимальна кількість ключових слів зібрана, варто їх проаналізувати і зробити вибірку на основі статистики, наприклад:  

  • частота запитів у пошуковій системі (Search Volume);
  • вартість за клік (CPC), комерційність;
  • конкурентність;
  • ефективність (Keyword Effectiveness Index, KEI).

Усі ключові запити діляться на такі типи:

Високочастотні (ВЧ) – дуже популярні серед користувачів інтернету, висококонкурентні ключові запити з частотністю, переважно, від 1000 показів і більше у пошукових системах. По ним найважче вибитися у ТОП пошукових систем через сильну конкуренцію;

Середньочастотні (СЧ) – популярна семантика, але не настільки як ВЧ. Зазвичай, від 100-200 показів у пошукових системах. По середньочастотним ключовим словам легше вийти у ТОП.

Низькочастотні (НЧ) – вузькоспрямовані ключові запити, які користуються не значним попитом та інтересом серед більшості користувачів інтернету. Зазвичай, до них належать запити з частотною <100.  По НЧ-запитам найлегше виходити у ТОП. 

Сезонні і несезонні – ключові запити, які вводять користувачі в залежності від пори року. Наприклад, ключові слова з тематики хутряних виробів, або навпаки літніх купальників.  Сезонні ключові слова мають різну популярність серед користувачів інтернету в різні пори року.

Геозалежні – це ключові слова, які пов’язані з локальною пошуковою видачею та прив’язані до назв конкретних населених пунктів, областей, офісів. Наприклад, “купити смартфон у Києві”, “стоматологічний кабінет по вулиці Людкевича” і т.д.

Інформаційні – це ключові запити, ціль отримати пізнавальну інформацію про що-небудь. Сюди належать запити з інформаціною метою, які починаються на: “як”, “хто”, “коли”, “чому” і т.д.

Комерційні – це ключові запити із чітко вираженою комерційною метою, до них відносяться запити із словом: “купити”, “замовити”, “ціна”, “вартість”, “оренда”, “продам”. Комерційними також вважаються транзакційні ключові слова.

Складіть повний список зібраних ключових слів у Excel та посортуйте їх за частотністю.

Що таке кластеризація

4. Кластеризація

Після того, як ви зібрали та посортували семантичне ядро, вам потрібно його кластеризувати. Це найважливіших етап збору семантичного ядра. Кластеризація робиться або вручну, або з допомогою автоматизованих систем, якщо ядро дуже велике.

Кластеризація – це групування ключових слів за семантичним змістом та інтентом (метою, наміром). В один кластер (групу) потрапляють тільки сумісні ключові слова. 

Після кластеризації кожен окремий кластер розприділяється по “посадочним” сторінкам сайту. Складається технічне завдання на написання нової статті під кластер ключових запитів. У ньому вказується скільки, де та як потрібно вказати ключові слова на сторінці. 

Як ви вже зрозуміли, саме на основі кластеризації семантичного ядра відбувається подальша текстова оптимізація сайту.

Підходів до алгоритму і методів кластеризації дуже багато. Спеціалісти вирізняють 2 типа кластеризації:

  • HARD-кластеризація  –  так-звана посилена або форсуюча кластеризація, де “усі прив’язуються до всіх”, тобто усі ключові слова в кластері мають бути пов’язані між собою, інакше вони не потрапляють в одну групу. Зв’язки між ключовими словами та їх кількість (точність кластеризації) визначаються на основі пошукової видачі.
  • SOFT-кластеризація – “усі прив’язуються до одного”, тобто ключовим словам достатньо мати зв’язок з одним маркерним ключовим запитом, щоби згрупуватися та сформувати таким чином окремий кластер.
Збір семантичного ядра
Email-розсилка

Підписуйтесь на новини та отримуйте нові публікації на свою електронну пошту!

5 1 голос
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Зміст статті
0
Цікаво почути Вашу думку!x
Отримати комерційну пропозицію
Оформити заявку
Замовити консультацію

Заповніть, будь ласка, форму й наш спеціаліст зв’яжеться з Вами та надасть безкоштовну консультацію!

Замовити дзвінок

Вкажіть, будь ласка, контактний номер телефону. Наш менеджер миттєво зв’яжеться з Вами!