Пропоную ознайомитися з найбільш відомими сучасними методологіями та стандартами у сфері ІТ, які допоможуть налагодити й суттєво покращити усі процеси, операції та проєкти всередині будь-якої компанії. Вони також будуть корисними у підвищенні якості ІТ-послуг та рівня обслуговування.
ITIL (Information Technology Infrastructure Library, Бібліотека інфраструктури інформаційних технологій) – це серія книг (документацій), у яких описані кращі світові практики і рекомендації щодо організації, розгортання, ведення ІТ-бізнесу, надання ІТ-послуг, керування ІТ-проєктами та керування ІТ-відділами. На сьогодні, ITIL – це стандарт “де факто” у сфері ІТ, який став основою для інших стандартів (наприклад, ISO) та робочих процесів у багатьох платформах програмного забезпечення для керування послугами. ITIL користуються сотні кращих ІТ-компаній по всьому світу, зокрема такі відомі бренди як Spotify та Vodafone.
ITIL заснували у 1989 році. Бібліотека спочатку була результатом роботи Центрального агентства з обчислювальної техніки і телекомунікацій (Central Computer and Telecommunications Agency – CCTA) при уряді Великобританії (тоді ним керувала Маргарет Тетчер). У квітні 2001 році ССТА було об’єднане з Державною торговою палатою (Office of Government Commerce — OGC), яка нині є новим власником бібліотеки ITIL.
Існують різні версії та редакції ITIL. До прикладу, методологія ITILv2 налічує близько 8 книг:
ITIL складається з 10 базових процесів управління:
У версії ITILv3, в розробці якої приймали спеціалісти IBM, HP та Microsoft, додалося ще кілька книг:
Велика увага ITIL зосереджена на такій практиці як Service Desk – служба технічної підтримки.
У 2019 році відбувся реліз четвертої редакції ITILv4, яка відображає в собі основи так званої “4-ї промислової революції”.
Таким чином, структурований і методологічний виклад ITIL дозволяє забезпечити ефективне функціонування ІТ-відділів, задовольнити потреби клієнтів і користувачів, забезпечити стабільний розвиток ІТ-інфраструктури, покращити її гнучкість та надійність.
COBIT (Control Objectives for Information and Related Technology, Контрольні цілі для інформаційних та суміжних технологій) – це стандарт, що містить кращі практики для управління інформаційними технологіями (ІТ). Створений Асоціацією з аудиту та контролю інформаційних система (ISACA) спільно із Інститутом управлінням ІТ (ITGI), яка нині об’єднує більше 22 000 учасників з представництвами більше ніж у 100 країнах світу.
COBIT у першу чергу орієнтований на контроль ІТ-процесів і буде корисним керівницькій ланці – ІТ-менеджерам, директорам, аудиторам, тім-лідам і так далы. Містить кращі міжнародні практики управління бізнес-процесами, ризиками, задачами, проєктами, технічною інфраструктурою.
Перша версія була випущена у 1996 році. На сьогодні, існує вже п’ята редакція COBIT 5.
Методологія COBIT складається з 6 книг:
Концептуальне ядро (фреймворк) COBIT складається з таких критеріїв як:
Ресурси інформаційної системи (ІС) діляться на такі частини:
Основні цілі COBIT:
Як бачимо, COBIT – це дійсно серйозний інструмент, який може довести будь-яку ІТ-компанію чи ІТ інфраструктуру до ідеалу. Основний акцент ставиться на відповідність бізнес-потребам та цілям компанії/організації, а для оцінки рівня ІТ використовується модель зрілості (від 0 до 5).
👉 Ознайомитися з MIND-картою COBIT 2019 можна за посиланням, а нижче знайдете методологію COBIT в українському перекладі ↓
PRINCE2 (PRojects IN Controlled Environments 2, Проекти в контрольованих середовищах) – це метод управління ІТ-проєктами, розроблений урядовою організацією OGC в Великобританії.
Методологія побудована на принципі 7-7-7. Тобто, 7 основних принципів ведення проєкту за PRINCE2:
7 предметних тем:
Ролі на проєкті в методології PRINCE2:
Методологія PRINCE2 ідеально підходить для ведення складних габаритних проєктів, причому не лише ІТ.
MOF (Microsoft Operations Framework) – це методологія управління ІТ-процесами, розроблена компанією Microsoft. З’явилась у 1999 році як результат адаптації ITIL до власних технологій.
PMBOK (A Guide to the Project Management Body of Knowledge) – збірник практик з управління проєктами. Стандарт розроблений у 1996 році американськи інститутом національних стандартів, США (American National Standards Institute (ANSI)).
PMBOK охоплює повністю увесь життєвий цикл проєкту, містить 10 областей знань:
PMBOK використовується у понад 200 країнах і є настільною книгою проєктних менеджерів у всьому світі.
Нижче можете ознайомитися з українською версією сьомого видання PMBOK ↓
ITAF (The Information Technology Assurance Framework ) – це збірник настанов для фахівців з ІТ-аудиту, розроблений всесвітньовідомою некомерційною організацією ISACA.
Кращі практики та матеріали ITAF використовуються у COBIT 5. Містить наступні стандарти:
Загальні стандарти:
Стандарти виконання:
Ознайомитися детальніше з документацією ITAF в українському перекладі можна за посиланням ↓
ПОДІЛИТИСЬ У СОЦМЕРЕЖАХ:
Заповніть, будь ласка, форму й наш спеціаліст зв’яжеться з Вами та надасть безкоштовну консультацію!
Вкажіть, будь ласка, контактний номер телефону. Наш менеджер миттєво зв’яжеться з Вами!